Bravo! 55+ sport

Beweeg meer en blijvend

Gemeente Zuidplas heeft een groot en gevarieerd sportaanbod en heeft de ambitie zoveel mogelijk bewoners van de dorpen daarmee in aanraking te laten komen. Om zoveel mogelijk 55-plussers in aanraking te laten komen met het diverse sportaanbod is het project BRAVO! in het leven geroepen.

BRAVO! is een samenwerking met enkele lokale partners. Dit project zorgt ervoor dat 55-plussers op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met de lokale sport- en beweegactiviteiten. Sportstichting Zuidplas is de verbindende schakel tussen de inwoners van Zuidplas en het sportaanbod. Het voornaamste doel van de stichting is om 55-plussers meer en blijvend te laten bewegen.

Ook hecht Sportstichting Zuidplas veel waarde aan het sociale aspect. Sport verbindt en brengt mensen samen. Daarom wordt er elk seizoen een dag- of middagprogramma georganiseerd om mensen op een toegankelijke manier samen te brengen en kennis te laten maken met het diverse sportaanbod.

Een groot succes is de jaarlijkse BRAVO! winterwandeling, een actieve wandeltocht die wordt afgesloten met een lekkere warme kop soep. Jaarlijks wordt er een BRAVO! brochure uitgebracht waarin alle informatie staat over de sport- en beweegactiviteiten, de rol van Sportstichting Zuidplas en de lokale spelers waarmee wij samenwerken.