Ouder & Kindzwemmen

Zwemmen met dreumes of peuter

Spelenderwijs vertrouwd raken met water

Het is niet alleen genieten om te zwemmen met uw dreumes of peuter, maar het is ook heel nuttig om uw zoon of dochter alvast bekend te maken met water. Op  woensdagochtend kunt u in De Zuidplas Ouder & Kindzwemmen. Op woensdag is het water extra verwarmd, wat voor de (hele) kleintjes wel prettig is.

De allereerste kennismaking van uw kind met water vindt al in een vroeg stadium plaats. Vóór de geboorte "zwemt" uw kindje immers al in het vruchtwater, daarom is de stap naar babyzwemmen ook niet zo groot. Kleine kinderen bezitten natuurlijke reflexen die er voor zorgen dat ze geen water inslikken bij het onder water gaan. Tijdens Ouder & Kindzwemmen leert een kind samen met de ouder op plezierige wijze de mogelijkheden en onmogelijkheden van het water kennen.

Al jong leert het kind hoe het kan overleven als het (on)vrijwillig te water raakt. Ouder & Kindzwemmen is dan ook vooral bedoeld om kinderen snel vertrouwd te laten raken met water. Bovendien versterkt Ouder & Kindzwemmen de band tussen ouder en kind door het continue huidcontact tijdens de les. Samen met uw kind kunt u op een speelse wijze in het bezit komen van de diploma’s die horen bij het Ouder & Kindzwemmen.

Sportcentrum De Zuidplas biedt drie Teddybeer diploma's: brons, zilver en goud. Aan elk diploma hangen vaardigheden die met de zwemonderwijzer worden geoefend.

Naast het volgen van de lessen kan u tussen 9.30 en 11.00 uur ook vrijzwemmen met uw kindje in het peuterbad.