Binnenzwembaden mogen weer open!

7 mei 2020

Binnenzwembaden mogen weer open!

Op woensdag 6 mei heeft de rijksoverheid nieuwe versoepelingen van de maatregelen aangekondigd. Hierin staat vermeld dat de binnenbaden vanaf 11 mei weer open mogen.

Wij zijn ontzettend blij met dit nieuws! En we werken er dan ook hard aan om zo snel mogelijk onze gasten weer te mogen verwelkomen. Er zijn echter nog veel onduidelijkheden: mag iedereen al zwemmen? Of gaat het alleen om een specifieke groep, zoals zwemleskinderen? Hoeveel mensen mogen er dan tegelijk zwemmen? Mogen de douches en toiletten al gebruikt worden? Kortom: er is nog heel veel dat we niet weten.

Op dit moment werkt de zwembranche aan een protocol om te gebruiken bij de heropening van zwembaden. Deze wordt op vrijdag 8 mei gepubliceerd. Aangezien wij ons aan alle richtlijnen zullen houden zijn wij nog in afwachting van dit vernieuwde protocol.

De verwachting is nu dat zowel het Polderbad als de Zuidplas op maandag 18 mei weer open zullen gaan. Hiervoor zijn wij echter volledig afhankelijk van de goedkeuring van onze nieuwe protocollen door de gemeente. De komende week zullen alle zwemlesouders nog geïnformeerd worden over het verloop van de zwemlessen en of wij inderdaad op 18 mei open mogen. Ook de ouders van kinderen die al af mochten zwemmen zullen geïnformeerd worden.

Houdt onze website en facebook in de gaten voor updates met betrekking tot het banenzwemmen, de doelgroepen en het recreatief zwemmen.

Hopelijk tot snel!

Met vriendelijke groeten,