Zwemles in de zomervakantie

9 jul 2020

Vanaf 18 juli 2020 start de zomervakantie. Zoals u wellicht al weet gaan de lessen door maar worden deze naar de ochtenduren verzet.

Lestijd in de zomervakantie.

De zomervakantie loopt van 18 juli tot en met 30 augustus.

Klik hieronder voor de lestijden in de ochtend.

Zwemles zomervakantie 2020

60 minuten zwemles.

We gaan vanaf de zomervakantie weer terug naar zwemlessen van een uur. Dit betekent wel dat er meer kinderen en volwassenen tegelijk aanwezig zijn tijdens het omkleden. Bij deze het dringende verzoek aan alle ouders om zich te blijven houden aan de 1,5 meter regel.

Zwemonderwijzers.

Zoals altijd streven wij naar zo min mogelijk wisseling in zwemonderwijzers. Echter gezien het de zomervakantie betreft en onze collega’s wisselend op vakantie zullen gaan kan het voorkomen dat uw kind tijdelijk les heeft van en andere juf of meester.

Broertjes en zusjes.

Wij begrijpen dat het soms niet mogelijk is om een broertje of zusje thuis te laten. Toch vragen wij de ouders om alleen te komen met het kind dat zwemles heeft. Gezien de beperkte ruimte zorgen kinderwagens en buggy’s namelijk vaak voor opstopping en vertraging. Daarnaast is het buitenbad inmiddels gevuld met water, en kunnen kinderen in een onbewaakt moment het water benaderen. Om ongelukken te voorkomen is het van belang dat als ouders geen andere optie hebben en meerdere kinderen mee moeten nemen, er ten alle tijden goed op ieder kind gelet wordt. Nogmaals; als het mogelijk is om alleen het kind dat zwemles heeft mee te nemen, doe dit dan. Kan dat echt niet? Let dan goed op alle kinderen en probeer zo veel mogelijk mee te werken aan veilige en vlotte doorstroming.

Douches en kleedkamers.

De douches blijven helaas nog steeds buiten gebruik. Wij beseffen dat dit inmiddels volgens RIVM regelgeving wel weer zou mogen. Echter hebben wij nog te maken met onderhoudswerkzaamheden, en hebben wij daarnaast niet de mankracht om de douches tussen alle groepen door te reinigen.

Wel gaan wij, omdat er weer meer mensen tegelijk binnen zullen zijn, de kleine kleedhokjes weer in gebruik nemen tijdens de zwemlessen.