Nieuws

Lockdown is verlengd tot 11 mei. Vanaf 16 maart ABC-zwemles weer mogelijk voor kinderen.

20 apr 2021

Update 20april

Stap 1: winkels en terrassen deels open, einde avondklok.

Steeds meer mensen krijgen een vaccinatie tegen corona, waardoor snel minder mensen ziek zullen worden. De verwachting is dat het aantal nieuwe ziekenhuisopnames gaat afnemen. De samenleving stap voor stap openen is niet zonder risico’s. Maar het kabinet kijkt ook naar het maatschappelijke en economische belang. Daarom neemt het kabinet de eerste voorzichtige stap in het openingsplan op 28 april.
Belangrijk blijft dat we ons allemaal aan de basisregels houden: handen wassen, afstand houden en thuisblijven en testen bij klachten. En dat we ons laten vaccineren, zodra dit kan.

Vervolgstappen openingsplan
De tweede stap in het openingsplan staat op z’n vroegst op 11 mei gepland. Dan kan er bijvoorbeeld meer als het gaat om buitenlocaties, zoals dierentuinen en pretparken. Ook kan er dan onder voorwaarden weer binnen en meer buiten gesport worden.

Op 3 mei horen we of deze tweede stap gezet kan worden. Dan wordt ook meer bekend over het reisadvies. Welke maatregelen verder nog worden losgelaten, als de cijfers het toelaten, is te zien in het overzicht van het openingsplan:

Overzicht: 'Openingsplan: stap voor stap meer mogelijk' | Publicatie | Rijksoverheid.nl

Zwemles
Zwemles is weer mogelijk voor kinderen tot en met 12 jaar, zodat zij hun A-, B- of C-diploma kunnen halen.

Alle hieronder genoemde maatregelen zijn van toepassing:

Zwembaden

• Zwembaden zijn vanaf 16 maart weer open voor ABC-zwemles voor kinderen tot en met 12 jaar.Zowel de zwembaden in Moordrecht en Nieuwerkerk a/d IJssel zijn vanaf 16 maart geopend voor de ABC-zwemles voor kinderen t/m 12 jaar. Via de nieuwsbrief en/of mail wordt u geïnformeerd over de herstart van de zwemlessen, het diplomazwemmen en de eerste zwemles en de daarbij behorende maatregelen.
  • Zwembaden zijn gesloten voor andere activiteiten dan zwemles tot ten minste 11 mei.
    Zowel de zwembaden in Moordrecht en Nieuwerkerk a/d IJssel zijn gesloten voor het banenzwemmen/doelgroeplessen/recreatiefzwemmen en alle andere activiteiten die buiten ABC-zwemles (voor kinderen t/m 12 jaar) vallen.
  • Vooruitbetaalde reserveringen
    Een aantal mensen heeft via Appy-Bee al betaald voor een reservering. Van deze reserveringen kunnen mensen na heropening alsnog gebruik maken.
  • Gevolgen voor zwemles in Moordrecht
    Wanneer de zwemlessen vanaf 16 maart weer worden opgepakt, gaan de kinderen verder waar zij gebleven waren. Voor de kinderen die hun eerste zwemles zouden hebben, wordt de start van het lestraject dus uitgesteld tot 16 maart.
    We zitten in Moordrecht nu net in de overgang naar een nieuwe periode. Dit betekent dat er voor de lessen weer betaald moet worden. Dat kan straks bij heropening weer.
    Meer informatie voor zwemlesouders volgt.
  • Gevolgen voor zwemles in Nieuwerkerk a/d IJssel
    In Nieuwerkerk zouden de kinderen in de kerstvakantie afzwemmen. De kinderen zullen vanaf 16 maart eerst nog een aantal gewone zwemlessen krijgen. Daarna wordt er pas afgezwommen. De exacte afzwemdata worden zo snel mogelijk bekend gemaakt.
    Meer informatie voor zwemlesouders volgt.

Sluiting sporthallen en gymzalen

• Sporthallen en gymzalen zijn gesloten tot en met 11 mei
    Alle sporthallen en gymzalen zijn gesloten tot in ieder geval het einde van de lockdown. Alle geplande verhuur en activiteiten komen te vervallen.
    Meer informatie voor sporthal en gymzaal gebruikers volgt na 11 mei.

Informatie voor onze huurders

Verenigingen die bij ons sporthallen, gymzalen of zwembaden huren, kunnen gedurende deze lockdown niet terecht, omdat alle locaties gesloten zijn. Zij hoeven de huur niet bij ons te annuleren. Er wordt door de Sportstichting niet gefactureerd voor uren die tijdens de lockdown gereserveerd waren.