Crisisnoodopvang Sportcentrum de Zuidplas

19 aug 2022

Crisisnoodopvang Sportcentrum de Zuidplas

Zoals u misschien heeft gehoord is er op dit moment een groot tekort aan opvangplaatsen voor vluchtelingen. De situatie in het opvangcentrum in Ter Apel is onhoudbaar en mensonterend. Daarom heeft de Rijksoverheid een nationale crisis uitgeroepen en gemeenten gevraagd om voor korte tijd vluchtelingen op te vangen.

Vandaag is officieel bekend geworden dat Sportcentrum de Zuidplas per 1 september gebruikt zal worden als crisisnoodopvanglocatie voor deze vluchtelingen.
Dit betekent dat de locatie (sporthal en gymzaal) gedurende 28 augustus t/m 9 oktober gesloten zal zijn voor bezoekers en verenigingen.

Als Sportstichting Zuidplas zijnde hechten wij veel waarde aan het in beweging houden van de mensen en willen wij graag iedereen de mogelijkheid bieden om te kunnen sporten en zwemmen.

Verenigingen

Voor de verenigingen is er een alternatieve locatie om te sporten aangewezen. Hier worden de verenigingen deze week van op de hoogte gebracht. Voor vragen over de huur van één van onze sporthallen of gymzalen kunt u terecht bij reserveringen@sportstichtingzuidplas.nl

Zwembad de Zuidplas

Het zwembad de Zuidplas zal in deze periode wel geopend blijven. Dit betekent dat de zwemlessen, banenzwemmen en de doelgroep lessen gewoon door kunnen gaan. Wel zal de ingang worden aangepast, aangezien het Sportcentrum binnen compleet wordt gebruikt voor de opvang van de vluchtelingen.

Zwemactiviteiten
Voor de zwemactiviteiten (Banenzwemmen en doelgroep lessen) zal de ingang naar de achterzijde van het zwembad worden verplaatst. U kunt dit via het open hek naast ons pand bereiken. Hier komt een grote tent te staan met omkleedmogelijkheden en via de (nood)deur naar het zwembad kunt u naar binnen. U kunt gebruikmaken van de douches, maar na het douchen kleedt u zich weer om in de tent. We adviseren u om uw zwemkleding thuis aan te trekken onder uw gewone (makkelijke) kleding.

Zwemles
Voor de zwemlessen zal de ingang naar de achterzijde van het zwembad worden verplaatst. U kunt dit via het open hek naast ons pand bereiken. Hier komt een grote tent te staan met omkleedmogelijkheden en via de (nood)deur naar het zwembad kan uw kind naar binnen. Uw kind wordt door de zwemonderwijzer opgehaald bij de deur.
Tijdens de zwemles kunt u plaatsnemen in de kantine, zodat u de lessen kunt blijven volgen. De kantine is te bereiken via de achterzijde, naast de tent. Let op. Alleen de kantine en het zwembad zullen geopend en dus bereikbaar zijn.
Uw kind kan gebruik maken van de douches, hierna kunt u uw kind weer helpen met het omkleden in de tent. We adviseren makkelijke kleding aan te doen zoals een onesie, en de kinderen thuis hun zwemgoed al aan te trekken.

We zijn uiteraard blij dat we ons steentje bij kunnen dragen aan de opvang voor de vluchtelingen maar begrijpen ook het ongemak voor u.  We zullen er alles aan doen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd een mailtje sturen naar: receptiemoordrecht@sportstichtingzuidplas.nl
Voor vragen over de zwemles kunt u zich richten tot: zwemzakenmoordrecht@sportstichtingzuidplas.nl