Wat doen wij?

Sportstichting Zuidplas is het centrale loket voor alles wat te maken heeft met sport, bewegen, evenementen en activiteiten. Alle evenementen rondom sport en bewegen zullen vanuit Sportstichting Zuidplas georganiseerd of ondersteund worden. Geregeld worden er evenementen en activiteiten voor jong en oud georganiseerd om het sporten en bewegen te stimuleren.

Vaak zijn deze evenementen georganiseerd met diverse maatschappelijke thema’s in het achterhoofd. Denk hierbij aan weerbaarheid, gezondheid en sociaal welzijn. Sportstichting Zuidplas organiseert haar evenementen altijd zo veilig, schoon en duurzaam mogelijk.

Bekijk welke activiteiten er deze week zijn.
Bekijk alle

Senior receptioniste

Bert Heine

vice- voorzitter/secretaris

Ik stel mijn kennis via deelname aan het Bestuur graag ten dienste van de gemeenschap. Ik vind het een uitdaging om politieke wensen vanuit de praktijk bij te stellen vanuit het belang van de gemeenschap en de organisatie.

Jan Smit

penningmeester

Ik werk graag mee aan het verder vormen van een professionele stichting die het stimuleren en faciliteren van sport en bewegen als doel heeft. Van enorm belang uit sociaal en gezondheidsoogpunt. Daarmee draag ik in de rol van penningmeester met plezier mijn steentje bij aan een belangrijke maatschappelijke functie voor de gehele lokale gemeenschap.

Ciska Dijkema-Bonnet

bestuurslid

Mijn naam is Ciska Dijkema-Bonnet. Getrouwd met Jeroen Dijkema, trotse moeder van twee prachtige dochters en oma van twee geweldige kleinkinderen. Vanaf mijn 18e jaar heb ik wisselende functies gehad binnen de sport, jongeren welzijn en de gezondheidszorg. Mijn grootste drijfveer zijn kinderen: onze toekomst! Het geeft mij veel voldoening om hun talenten te laten stralen en een bijdrage te kunnen leveren aan een veilige omgeving waarbinnen ze zich kunnen ontplooien. Als bestuurslid van Sportstichting Zuidplas hoop ik hier ook een steentje aan bij te kunnen dragen.

Erik de Haas

Voorzitter Bestuur

Ik ben Erik de Haas (57) en woon al ruim 20 jaar in Moordrecht. Mijn dochter is nog thuis en is de trotse eigenaresse van een schoonheidssalon en tevens zonnestudio in dat zelfde Moordrecht, terwijl zoonlief inmiddels al geruime tijd in de omgeving van de hoofdstad woont en zijn vader gevolgd is met een carrière in de ICT.
Voordat ik voorzitter werd van de Sportstichting heb ik enkele jaren meegedraaid in het bestuur van de Sportstichting en was tevens bestuurslid bij de Stichting Zuidplas (eigenaar van het Zwembad en de Sporthal in Moordrecht). Naast dit bestuurswerk is Erik in het dagelijks leven internationaal partner directeur bij een Amerikaans softwarebedrijf.

Sociaal jaarverslag

Sociaal Jaarverslag 2019

Het Sociaal Jaarverslag van Sportstichting Zuidplas geeft een mooi beeld van alle activiteiten die Sportstichting Zuidplas in 2019 heeft ondernomen. Van Schoolsport tot SportGala van Zwemles tot Sport voor bijzondere doelgroepen.
Daarbij is er bij de exploitatie van de sporthallen, gymzalen en zwembaden ruim 10% energiebesparing bereikt t.o.v. 2018, het keurmerk Veilig en Schoon voor het 14e jaar op rij behaald en zijn de zwemlessen beoordeeld met ‘Uitstekend’.

Video sociaal jaarverslag

Bekijk hier de video van het sociale jaarverslag 2019