Wethouder Frans Klovert opent mobiel watertappunt tijdens de Schoolsportweek Nieuwerkerk

26 mei 2023

Afgelopen vrijdag kwam wethouder Frans Klovert naar de door Sportstichting Zuidplas georganiseerde Schoolsportweek Nieuwerkerk. Op dit evenement werd, naast al het sporten, voor het eerst gebruik gemaakt van het mobiele watertappunt. Dit mobiele watertappunt komt ook beschikbaar voor scholen en sportclubs om te gebruiken tijdens grote evenementen en toernooien die in de buitenlucht worden gehouden.

Het watertappunt is simpel te gebruiken en aan te sluiten en geeft deelnemers een makkelijke en hygiënische plek om hun bidon met water te vullen. Dit mobiele watertappunt is een eerste start in de campagne vanuit JOGG Zuidplas, om jeugd en jongeren bewust te maken van de mogelijkheid om gezondere keuzes te maken: drink water, eet gezond, beweeg genoeg en zorg voor voldoende slaap!

Naast dit mobiele tappunt gaan het komende jaar ook meerdere vaste watertappunten in de gemeente Zuidplas gerealiseerd worden. Het streven is om dit bij een aantal sportclubs, openbare sport -en speelplekken en scholen, in samenspraak met de gebruikers, voor elkaar te krijgen.

Foto: André Muller