Verenigingsondersteuning

De taak van de stichting is om het centrale aanspreekpunt te zijn

Gemeente Zuidplas telt ongeveer 42.000 inwoners. Hiervan is een groot gedeelte aangesloten bij een lokale (sport)vereniging. Verenigingen draaien grotendeels op toegewijde vrijwilligers. Het in stand houden van een vereniging kost veel tijd en energie van zowel de vrijwilligers als de bestuurders. Daarom zet Sportstichting Zuidplas zich in om deze verenigingen te ondersteunen op diverse vlakken.

De stichting is de verbindende factor tussen verenigingen en diverse sectoren. Wij coördineren het sport- en beweegaanbod in de buurt. Dit doen wij door nauw samen te werken met de verschillende (sport)verenigingen in de omgeving. Door elkaars netwerk in te zetten en elkaar te ondersteunen en begeleiden zorgen we voor een sportaanbod van hoge kwaliteit. De taak van de stichting is om het centrale punt te zijn waar diverse sportieve binnen- en buitenactiviteiten en een gezonde leefstijl met elkaar worden verbonden.

Naast het ondersteunen van verschillende verenigingen organiseert Sportstichting Zuidplas jaarlijks leerzame congressen waar de expertise van bestuurders en/of trainers en coaches vergroot wordt. Het actuele congresaanbod is te vinden bij 'Activiteiten'.

Download Flyer Verenigingsondersteuning Zuidplas