Beweegtips voor thuis

Hoe blijf je thuis in beweging?

Sport en bewegen is belangrijk om fit en gezond te blijven. Maar ook een manier om met anderen in contact te zijn. Maar hoe doe je dat, in deze tijd, als veel sport- en beweegvoorzieningen zijn gesloten? Of als je verplicht thuis moet werken? Of als je de deur -tijdelijk- niet uit kunt? Op deze pagina delen we inspiratie en tips. Voor jezelf, of om anderen te stimuleren om te bewegen en sporten. Wekelijks zullen we op deze pagina nieuwe tips plaatsen.

Bewegen op verzoek

Heeft u een leuk idee om zelf of andere te laten bewegen tijdens de coronacrisis dien dan een verzoek in. Wij kunnen dan samen kijken hoe we hier invulling aan kunnen geven.
Op dit moment zijn we druk bezig verschillende beweegactiviteiten op te zetten nu de jeugd weer buiten mag sporten.

Stuur een mail naar sportenbewegen@sportstichtingzuidplas.nl Wij zien uw idee of initiatief graag tegemoet.

Neem contact op

Beweegtips voor alle doelgroepen

Een website vol met beweegtips en video’s voor thuis.
Onderaan de websitepagina vind je per doelgroep beweegtips.
De volgende doelgroepen komen aan bod:
·      Baby’s en kleuters
·      Kinderen
·      Mensen met een beperking
·      Volwassenen
·      Ouderen

Website alles over sport

Beweegtips voor ouderen

Voor ouderen is het extra belangrijk om dagelijks in beweging te blijven. Dit kan ook prima vanuit huis en dingen als schoonmaken en in de tuin werken vallen ook onder bewegen.
Hieronder vindt u verschillende beweegtips voor ouderen die u makkelijk thuis
kunt doen:

·     Thuis gymnastiek
·     Beweegkit voor ouderen van het Kenniscentrum sport
·     Thuis Yoga
·     Nederland in beweging of kijk om 9:00 uur op NPO1
-    Sporten met Erika van Sportstichting Zuidplas

Beweeg app voor volwassenen

Oké, het is niet altijd makkelijk om je voornemen om iets meer te bewegen ook daadwerkelijk vol te houden. Maar wees gerust, er zijn hulpmiddelen! Zo kan een virtuele vriend (ofwel: een app) een goede bron van motivatie zijn.

Wij lichten de 7 minuten work out app uit:
De app bestaat uit 12 oefeningen van 30 seconden, met telkens 10 seconden pauze.

Verder kan je fit blijven door mee te doen met de virtuele lessen van KorfbalFit trainer Bob. Hij geeft iedere maandag en donderdag om 19.00 uur een training voor thuis. Doe mee via deze link: KorfbalFit

Google play store

Beweegtips voor kinderen

Er zijn voor kinderen een heleboel leuke dingen die je thuis met ze kan doen om lekker in beweging te blijven en te zorgen dat ze hun energie kwijt kunnen.

De volgende links laten een groot aanbod aan oefeningen zien.

Bekijk hier een filmpje over hoe je thuis met kinderen een leuk en uitdagend parcour uit kan zetten.

Zappsport@home  Bekende sporters geven iedere dag een workout voor de kinderen thuis.

Bewegen met kinderen de leukste filmpjes om lekker op te bewegen

Het Nijntje beweegdiploma via onderstaande link

Nijntje thuis gym

Beweegtips voor mensen met een beperking

Voor mensen met een beperking is het misschien iets lastiger om thuis in beweging te blijven, maar via onderstaande links hebben we toch wat leuke beweegtips gevonden.

Bekijk hier leuke filmpjes van sporters die nu thuis trainen

Unieksporten
Thuis bewegen als je niet meer wordt begeleid of naar de dagbesteding kan.
Hier vindt je ook sportaanbod bij jou in de buurt

TOPFIT Dirk Kuyt Foundation
Trainingsvideo’s om mensen met een beperking in beweging te krijgen

Zwemles tips voor thuis

Kan jij alle oefeningen uitvoeren?

Veel succes en blijf fit en gezond ! !