Schoolsport

Kennismaken met sport

In een aantal dorpen in de gemeente Zuidplas vindt de schoolsportweek plaats. Groep 4 t/m 8 maken in deze week op een speelse manier kennis met het sportaanbod in Zuidplas en omgeving.

Tijdens deze week wordt er samengewerkt met verschillende sportverenigingen om kinderen diverse sporten te laten ontdekken. Het sportaanbod tijdens de schoolsportweek wordt samengesteld door Sportstichting Zuidplas. Per leeftijdscategorie wordt het aanbod zo gevarieerd mogelijk aangeboden zodat kinderen met de juiste sport voor hun leeftijd in aanraking komen.

Deze schoolsportweek zorgt er niet alleen voor dat kinderen in aanraking komen met sport. Ook leren zij sociaal met elkaar bezig te zijn, samen te werken in een team en om te gaan met competitie. Kinderen sporten niet alleen met kinderen van hun eigen school. We werken met een roulatiesysteem wat ervoor zorgt dat kinderen met andere kinderen van andere scholen uit Zuidplas met elkaar kunnen sporten. Hierdoor raakt de schoolsportweek ook de maatschappelijke thema’s die wij belangrijk vinden.

De schoolsportweek is een samenwerking tussen de scholen, sportverenigingen en Sportstichting Zuidplas.